FORTRYDELSESFORMULAR

Link til vores: Standardfortrydelsesformular (Læs vore betingelser herunder)

FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  1. Har modtaget din vare.
  2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

 

Meddelelsen skal afgives skriftligt ved mail til kundeservice@tm-materialer.dk, men du er selvfølgelig velkommen til at ringe angående fortrydelsen på tlf.nr.: 86 56 00 00 forinden.

 

Bemærk venligst:

  • I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
  • Uden skriftlig aftale, kan du ikke fortryde købet ved:
    • At nægte modtagelse af varen.
    • Ikke at afhente varer fra pakkeshop / pakkeboks.
    • Blot at sende varen retur.

RETURNERING

Ved returnering af varer, bedes du følge nedstående anvisninger:

  • Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
  • Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
  • Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og du bærer risikoen for varen, fra tidspunktet for varens udlevering til dig.

 

  • Bemærk venligst:
  • Ved forudgående aftale, om fortrydelse ved at nægte modtagelse, fratrækkes returfragten købssummen, da denne faktureres direkte til os.
  • Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav eller pakker uden omdeling.
    • Skulle du alligevel have sendt uden omdeling, ser vi os nødsaget til at opkræve et administrationsgebyr, som vil blive fratrukket et evt. tilbagebetalingsbeløb.
  • Vigtigt! Bemærk at vi kun kan modtage returvarer sendt til vores adresse med Postnord eller GLS.
    Og at vi IKKE accepterer forsendelse med DAO eller BRING, da de ikke leverer hos os i åbningstiden.

 

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN

  • Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
    • Metervarer klippet efter kundens specifikationer.
    • Skum og/eller skind skåret efter kundens specifikationer.
    • Prøveklip.

 

  • Bemærk venligst:
  • Vi anbefaler at du bestiller en materialeprøve eller låner et farvekort / en prøvemappe, inden evt. køb, for at du kan vide dig sikker på farve og kvalitet.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

  • Ved returnering, bedes du følge nedstående anvisninger:

  • Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt, for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord; du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
  • Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Ved fortrydelse af købet herefter, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
  • For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

  • Ved tilbagebetaling af købsbeløbet, følger vi nedstående anvisninger:
  • Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder, senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt fortrydelsen af din ordre.
    • Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i en anden form for betalingsmiddel.
    • Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

HVOR SKAL JEG SENDE VAREN HEN?

Du skal sende varen retur til:

TM Materialer

Rømersvej 5

7430 Ikast

 

Mod forudgående aftale, kan du også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse herom og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Bemærk at vi kun kan modtage returvarer sendt til vores adresse med Postnord eller GLS.
Og at vi IKKE accepterer forsendelse med DAO eller BRING, da de ikke leverer hos os i åbningstiden.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?

Du skal medsende:

  • En kopi af ordrebekræftelsen eller ordrekvitteringen.
  • Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

 

REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler, kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.tm-materialer.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.

  • Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
  • Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at skaden eller manglen, ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
    • Følgende fejlagtig brug eller skadeforvoldende adfærd er ikke dækket af reklamationsretten:
      • Skader efterfulgt af misvedligehold.
      • Misfarvninger fra direkte sollys.
      • Farveafsmitning fra tøj, f.eks. jeans.
    • Skader, fejl og mangler, som på forhånd er angivet i varebeskrivelsen på den enkelte vare, er ikke dækket af reklamationsretten. 

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

  • Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen.
  • Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

    Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
  • Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
  • Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage
  • Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Det er også muligt at tage fat i kundeservice, og få tilsendt en returlabel på mail.